Vilniaus oro uoste planuojama orlaivių perono šiaurinės dalies rekonstrukcija
17 liepos, 2019
Vilniaus oro uostas ruošiasi svarbiam rekonstrukcijos etapui – planuojama dalies orlaivių perono, esančio šiaurinėje oro uosto dalyje, rekonstrukcija. Perono atnaujinimas padės efektyviau užtikrinti skrydžių saugą, patogesnį orlaivių judėjimą ir stovėjimą oro uoste, bus įdiegta modernesnė lėktuvų aptarnavimo infrastruktūra, didelis dėmesys skiriamas aplinkosaugai.
Perono projektinius pasiūlymus rengė kompanija „Sweco Lietuva“, statybos darbus, konkurso būdu atrinkus rangovą, planuojama pradėti kitų metų pirmoje pusėje.
Šiaurinio orlaivių perono Vilniaus oro uoste rangos konkursą numatoma skelbti rudenį, darbus tikimasi pradėti 2020 metų antrąjį ketvirtį, o baigti – 2021-ųjų pabaigoje. Visos investicijos sieks apie 17,3 mln. eurų. Savo apimtimi projektas prilygsta 2017 m. rugpjūtį atlikto Vilniaus oro uosto kilimo – tūpimo tako (KTT) rekonstrukcijai, kurios vertė siekė 19 mln. eurų.
Planuojama, kad investicijos į šiaurinio perono rekonstrukciją atsipirks jau per artimiausius 10 metų.
„Visus tarptautinių aviacijos organizacijų keliamus reikalavimus atitinkantis, modernus peronas teigiamai keis orlaivių judėjimo valdymo situaciją sostinės oro uoste. Augant keleivių ir tuo pačiu didžiųjų lėktuvų skaičiui, mums kritiškai svarbu tampa efektyviai išnaudoti infrastruktūros galimybes, o tai, turint dabartines perono sąlygas – padaryti darosi labai sunku. Didesni orlaiviai, kurių vis dažniau sulaukiame mūsų oro uoste, kelia rimtus iššūkius, juos integruojant į esamą infrastruktūrą, todėl pokyčiai yra būtini“, – tvirtina Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.
Šiaurinio perono rekonstrukcija apims naujos asfalto dangos įrengimą, stovėjimo vietų ženklinimą, efektyvų ir taupų apšvietimą, naujų žiburių išdėstymą, stebėjimo sistemą, efektyvesnį paviršinių nuotekų surinkimo sprendimų įdiegimą. Planuojama, kad šiame perone ateityje bus naudojamos ir modernios požeminės elektros sistemos (angl. Ground Power Unit), kurios patogiau aptarnaus orlaivius.
„Šiaurinės perono dalies rekonstrukcija iš esmės nutolins orlaivių laikymo vietas nuo aplinkinių gyvenamųjų zonų. Po rekonstrukcijos bus sukurtos 5 papildomos parkavimo vietos, pritaikytos ir didiesiems orlaiviams, šiuo metu Vilniaus oro uoste turime viso 56 vietas“, – teigia Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programos projektų vadovas Arnas Dūmanas.
Teigiama, kad perono rekonstrukcija prisidės prie saugaus orlaivių eismo sąlygų gerinimo, trumpinant orlaivių riedėjimo atstumą – sumažės triukšmo lygis ir lėktuvų CO2 emisija, o tai tiesiogiai siejasi su Lietuvos oro uostų strateginiu tikslu investuoti į aplinkos apsaugos priemones.
D.Čiuplys pabrėžia, kad visai oro uosto infrastruktūrai būdingas cikliškumas – ją eksploatuojant pilnu pajėgumu, tarnavimo laikas svyruoja nuo 12 iki 15 metų. Teigiama, kad 2017 metais Vilniaus oro uoste atnaujintas kilimo – tūpimo takas sudaro mažiau nei trečdalį viso aerodromo dangų ploto, todėl šiuo metu būtina investuoti į kitų aerodromo dangų modernizavimą.
Siekiant išlaikyti oro bendroves Vilniuje ir užtikrinti konkurencingumą kaimyninių oro uostų atžvilgiu, šiaurinio perono rekonstrukcijos darbai bus atliekami veikiančiame oro uoste. Darbai planuojami taip, kad esminių trikdžių įprastai oro uosto veiklai nebūtų.
Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programa apima šiaurinio perono, riedėjimo takų rekonstrukciją, naujo VIP terminalo su konferencijų centru įrengimą, išvykimo terminalo statybą, eismo schemos priešais oro uostą keitimą ir naujų komercinių erdvių įrengimą. Visi minėti rekonstrukcijos projektai bus vykdomi veikiančiame oro uoste, darbai bus vykdomi taip, kad keleiviai pajustų kuo mažiau galimų nepatogumų.
Apie Lietuvos oro uostusLietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 14 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 86 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 27 šalyse.
-
Lietuvos oro uostai apžvelgia 2019–uosius: rekordinis keleivių skaičius ir platus krypčių pasirinkimas
2020-02-04
Visuose trijuose Lietuvos oro uostuose praėjusiais metais daugėjo keleivių ir skrydžių skaičius, labiausiai augo Kauno ir Palangos oro uostai, o bendrai visame oro uostų tinkle buvo vykdomos net 92 unikalios kryptys. 2020 metus šalies oro uostai mato kaip tolesnio augimo ... -
Lietuvos oro uostų neaviacinių paslaugų pajamos išaugo beveik ketvirtadaliu
2020-02-02
Apžvelgdami praėjusį laikotarpį, Lietuvos oro uostai skaičiuoja praėjusių metų neaviacinių paslaugų pajamas, kurios augo net 24 proc. ir 2019 metais sudarė 18 mln. eurų (2018 metais buvo 14,5 mln. eurų). Neaviacinė veikla Lietuvos oro uostuose apima komercinių patalpų, pastatų ... -
Aviacinė 2020-ųjų vasara: Lietuvos oro uostai kviečia išbandyti naujas šiltojo sezono kryptis
2020-01-21
Nors vis dar esame apgaubti kalendorinės žiemos, pats laikas pasvajoti ir pasiplanuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai savo laiką rekomenduoja skirti kelionėms bei kviečia išbandyti naujas kryptis jau nuo šių metų kovo pabaigos. Skrydžių žemėlapyje daug ... -
Vilniaus oro uoste – didieji pokyčiai: rinksis, kas statys naują išvykimo terminalą
2020-01-11
Vilniaus oro uostas, priklausantis Lietuvos oro uostų tinklui, šiandien paskelbė viešąjį pirkimą ir pradeda ieškoti rangovo, kuriam bus patikėta statyti naująjį dviaukštį keleivių išvykimo terminalo modulį šiaurinėje oro uosto dalyje. Pastačius šį 14,4 tūkst. kv. metrų ... -
Vilniaus oro uostas metus palydėjo rekordu: 2019 metais sostinės oro uoste keliavo 5 mln. keleivių
2020-01-10
Paskutinę šių metų dieną keleivių skaičius Vilniaus oro uoste perkopė 5 milijonus. Tai didžiausias keleivių srautas oro uosto istorijoje, kurį pavyko aptarnauti per vienerius metus. „Keleivių srautas Vilniaus oro uoste viršijo visų praėjusių metų skaičius ir buvo didžiausias istorijoje. Labai džiaugiamės, ... -
Vilniaus oro uoste atidaryta daugiafunkcė stovėjimo aikštelė
2019-12-05
Didžiausiame šalyje – Vilniaus oro uoste – pradeda veikti moderni daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė. Joje įrengta beveik 1 000 naujų stovėjimo vietų, baigiamas įkurtas automobilių nuomos centras, veikia elektromobilių įkrovos aikštelės. „Automobilių stovėjimo ir laikymo galimybės Vilniaus oro uoste reikšmingai išplėstos, ... -
Vilniaus oro uoste – išmani pasienio kontrolė: paprasta, greita ir patogu
2019-11-26
Keliaujantiems į ne Šengeno zonos valstybes arba iš jų grįžtantiems, Lietuvos oro uostuose reikia pereiti pasienio kontrolę. Jau kurį laiką Vilniaus oro uoste tai vykdo ne tik pasienio kontrolės pareigūnai, bet ir įdiegta saugumo inovacija – automatiniai patikros vartai. Naudojantis ... -
Nuoseklus Lietuvos oro uostų augimas – stebimas visų finansinių rodiklių kilimas
2019-11-15
Lietuvos oro uostai ir toliau skaičiuoja augančius finansinius rodiklius. Apžvelgus pirmuosius 9 šių metų mėnesius suskaičiuota, jog lyginant su praėjusiais metais, bendros pajamos didėjo 13 proc. ir siekia beveik 37 mln. eurų. Lietuvos oro uostai pažymi, kad didėjo ir aviacinės – ... -
Žiemos sezono naujienos Lietuvos oro uostų padangėje: seniai pamėgtos ir naujos kryptys
2019-11-07
Šaltuoju metų laiku planuojantiems poilsines ar verslo keliones, Lietuvos oro uostai turi gerų naujienų – bendradarbiaujant su oro vežėjais pristatomos 6 naujos kryptys, atnaujinamas ir kai kurių populiariausių krypčių tvarkaraštis. Šiais metais per Lietuvos oro uostus jau skrido daugiau ... -
„Ryanair“ Vilniaus oro uoste pradeda tris naujus maršrutus: skrydžiai į Charkovą, Londono Sautendą ir Tel Avivą
2019-11-07
„Ryanair“ pradėjo žiemos sezono skrydžius Vilniaus oro uoste. Nuo spalio pabaigos iš sostinės oro vartų skrydžiai prasideda trimis naujais maršrutais: į Charkovą, Londono Sautendą ir Tel Avivą. Pirmieji keleiviai iš Lietuvos sostinės į Charkovą išlydėti jau šįryt. Vilniaus oro ...