Pirmasis Lietuvos oro uostų finansų pusmetis: nuoseklus augimas ir didėjančios neaviacinės pajamos
7 rugsėjo, 2019
Apžvelgę pirmąjį 2019 m. pusmetį, Lietuvos oro uostai skaičiuoja aukštesnius nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu pasiektus finansinius rezultatus. Bendros pajamos nuosekliai augo ir pasiekė 23,7 mln. Eur, itin padidėjo neaviacinių pajamų rodiklis.
Bendros pirmųjų šešių šių metų mėnesių Lietuvos oro uostų įmonės pajamos yra 16 proc. didesnės nei 2018 m. tuo pačiu laikotarpiu. Aviacinės veiklos, t. y. skrydžių, keleivių aptarnavimo, krovinių gabenimo ir pan., sugeneruotos pajamos padidėjo 10 proc., neaviacinės – gautos iš komercinių zonų, restoranų, kavinių, patalpų nuomos ir kitų oro uostuose teikiamų papildomų paslaugų – padidėjo net 29 proc. Grynasis pelnas prieš apmokestinimą šių metų pirmąjį pusmetį augo 32 proc. (lyginant su 2018 metų tuo pačiu laikotarpiu) ir pasiekė 7,4 mln. eurų.
„Išaugusius pajamų skaičius lėmė efektyvus oro uostų komandos darbas, pernai sėkmingai atlikta Vilniaus oro uosto komercinės zonos rekonstrukcija ir augantys keleivių kiekiai. Ypač džiugina išaugusios neaviacinės veiklos pajamos, kurios pirmą pusmetį sudaro net 37 proc. visų pajamų. Oro uostų paslaugų plėtra neša naudą ir rodo sėkmingą mūsų strateginės veiklos įgyvendinimą“, – sako Lietuvos oro uostų valdybos pirmininkas Tomas Krakauskas.
Šiuo metu didžiąją Lietuvos oro uostų pajamų dalį sudaro aviacinė veikla: per pirmuosius šešis metų mėnesius Lietuvos oro uostų aviacinės veiklos pajamos siekė beveik 15 mln., neaviacinės – 8,7 mln. Eur. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI) duomenimis, neaviacinių pajamų vidurkis pasaulio oro uostuose sudaro 40 proc. nuo bendro pajamų srauto.
Tiesa, neaviacinių pajamų rezultatai kasmet nuosekliai auga: per 5 Lietuvos oro uostų įmonės veiklos metus neaviacinės veiklos pajamos išaugo daugiau nei du kartus. Per 2019 m. oro uostuose iš neaviacinių paslaugų jau uždirbta tiek, kiek per visus 2013-uosius.
„Mūsų vizija – atviri, šiuolaikiški, įvairias paslaugas keleiviams galintys pasiūlyti oro uostai, kuriuose keleiviai gali naudotis plataus spektro neaviacinėmis paslaugomis. Tai, kad pirmąjį pusmetį neaviacinės veiklos pajamos sudaro daugiau nei trečdalį visų pajamų, yra pernai ir šių metų pradžioje įgyvendintų planuotų sprendimų rezultatas“, – komentuoja Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Marius Gelžinis.
Kaune ir Palangoje pastaruoju laiku plėtėsi komercinės zonos, Vilniaus oro uoste praėjusiais metais atidarytos dvi naujos koncepcijos picerijos: ES ir ne Šengeno zonose, atnaujintas verslo klubas, atlikti kiti oro uosto komercinės zonos atnaujinimo darbai. Šiuo metu vyksta VIP terminalo su konferencijų centru statyba, netrukus prasidės plėtros darbai Palangos oro uoste. Per 5 įmonės veiklos metus komercinių plotų dydis oro uostuose išaugo 26 proc.: nuo 3569 iki 4852 kv. m. Be to, šių metų pradžioje investuota ir į reklamą: visuose oro uostuose įdiegta daugiau nei 100 skaitmeninių, funkcionalių reklamos priemonių.
Pirmąjį metų pusmetį Lietuvos oro uostų EBITDA (t. y. pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją), lyginant su tuo pačiu laiku praėjusiais metais, padidėjo dešimtadaliu – pasiekė 10,8 mln. Eur. Tiesa, šiemet keleivių srautai oro uostuose auga pastebimai santūriau nei ankstesniais laikotarpiais ir sufleruoja nuoseklų, tačiau nuosaikesnio pagreičio įmonės augimą.
„Per paskutinius kelerius metų keleivių skaičiui oro uostuose sparčiai išaugus, Lietuva beveik priartėjo prie Vakarų Europos šalių vidutinio lygio pagal skrydžių skaičių tenkantį vienam gyventojui, todėl natūralu, kad keleivių skaičius kaip ir aviacinės pajamos šiemet nebeauga taip sparčiai. Mūsų pagrindiniai prioritetai šiuo metu yra neaviacinių pajamų didinimas ir sėkmingas Kauno bei Vilniaus oro uostų rekonstrukcijos vykdymas“, – apžvelgia Lietuvos oro uostų valdybos pirmininkas T.Krakauskas.
Apie Lietuvos oro uostus
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 14 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 86 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 27 šalyse.
-
Lietuvos oro uostai apžvelgia 2019–uosius: rekordinis keleivių skaičius ir platus krypčių pasirinkimas
2020-02-04
Visuose trijuose Lietuvos oro uostuose praėjusiais metais daugėjo keleivių ir skrydžių skaičius, labiausiai augo Kauno ir Palangos oro uostai, o bendrai visame oro uostų tinkle buvo vykdomos net 92 unikalios kryptys. 2020 metus šalies oro uostai mato kaip tolesnio augimo ... -
Lietuvos oro uostų neaviacinių paslaugų pajamos išaugo beveik ketvirtadaliu
2020-02-02
Apžvelgdami praėjusį laikotarpį, Lietuvos oro uostai skaičiuoja praėjusių metų neaviacinių paslaugų pajamas, kurios augo net 24 proc. ir 2019 metais sudarė 18 mln. eurų (2018 metais buvo 14,5 mln. eurų). Neaviacinė veikla Lietuvos oro uostuose apima komercinių patalpų, pastatų ... -
Aviacinė 2020-ųjų vasara: Lietuvos oro uostai kviečia išbandyti naujas šiltojo sezono kryptis
2020-01-21
Nors vis dar esame apgaubti kalendorinės žiemos, pats laikas pasvajoti ir pasiplanuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai savo laiką rekomenduoja skirti kelionėms bei kviečia išbandyti naujas kryptis jau nuo šių metų kovo pabaigos. Skrydžių žemėlapyje daug ... -
Vilniaus oro uoste – didieji pokyčiai: rinksis, kas statys naują išvykimo terminalą
2020-01-11
Vilniaus oro uostas, priklausantis Lietuvos oro uostų tinklui, šiandien paskelbė viešąjį pirkimą ir pradeda ieškoti rangovo, kuriam bus patikėta statyti naująjį dviaukštį keleivių išvykimo terminalo modulį šiaurinėje oro uosto dalyje. Pastačius šį 14,4 tūkst. kv. metrų ... -
Vilniaus oro uostas metus palydėjo rekordu: 2019 metais sostinės oro uoste keliavo 5 mln. keleivių
2020-01-10
Paskutinę šių metų dieną keleivių skaičius Vilniaus oro uoste perkopė 5 milijonus. Tai didžiausias keleivių srautas oro uosto istorijoje, kurį pavyko aptarnauti per vienerius metus. „Keleivių srautas Vilniaus oro uoste viršijo visų praėjusių metų skaičius ir buvo didžiausias istorijoje. Labai džiaugiamės, ... -
Vilniaus oro uoste atidaryta daugiafunkcė stovėjimo aikštelė
2019-12-05
Didžiausiame šalyje – Vilniaus oro uoste – pradeda veikti moderni daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė. Joje įrengta beveik 1 000 naujų stovėjimo vietų, baigiamas įkurtas automobilių nuomos centras, veikia elektromobilių įkrovos aikštelės. „Automobilių stovėjimo ir laikymo galimybės Vilniaus oro uoste reikšmingai išplėstos, ... -
Vilniaus oro uoste – išmani pasienio kontrolė: paprasta, greita ir patogu
2019-11-26
Keliaujantiems į ne Šengeno zonos valstybes arba iš jų grįžtantiems, Lietuvos oro uostuose reikia pereiti pasienio kontrolę. Jau kurį laiką Vilniaus oro uoste tai vykdo ne tik pasienio kontrolės pareigūnai, bet ir įdiegta saugumo inovacija – automatiniai patikros vartai. Naudojantis ... -
Nuoseklus Lietuvos oro uostų augimas – stebimas visų finansinių rodiklių kilimas
2019-11-15
Lietuvos oro uostai ir toliau skaičiuoja augančius finansinius rodiklius. Apžvelgus pirmuosius 9 šių metų mėnesius suskaičiuota, jog lyginant su praėjusiais metais, bendros pajamos didėjo 13 proc. ir siekia beveik 37 mln. eurų. Lietuvos oro uostai pažymi, kad didėjo ir aviacinės – ... -
Žiemos sezono naujienos Lietuvos oro uostų padangėje: seniai pamėgtos ir naujos kryptys
2019-11-07
Šaltuoju metų laiku planuojantiems poilsines ar verslo keliones, Lietuvos oro uostai turi gerų naujienų – bendradarbiaujant su oro vežėjais pristatomos 6 naujos kryptys, atnaujinamas ir kai kurių populiariausių krypčių tvarkaraštis. Šiais metais per Lietuvos oro uostus jau skrido daugiau ... -
„Ryanair“ Vilniaus oro uoste pradeda tris naujus maršrutus: skrydžiai į Charkovą, Londono Sautendą ir Tel Avivą
2019-11-07
„Ryanair“ pradėjo žiemos sezono skrydžius Vilniaus oro uoste. Nuo spalio pabaigos iš sostinės oro vartų skrydžiai prasideda trimis naujais maršrutais: į Charkovą, Londono Sautendą ir Tel Avivą. Pirmieji keleiviai iš Lietuvos sostinės į Charkovą išlydėti jau šįryt. Vilniaus oro ...