Iš Vilniaus oro uosto pradėti tolimieji skrydžiai į Madagaskarą
2 gegužės, 2019
Balandžio 26-osios naktį iš Vilniaus oro uosto pakilo vienas didžiausių keleivinių orlaivių „Boeing 767“. Sostinės oro vartai jau yra aptarnavę panašaus dydžio lėktuvus, tačiau šis „Boeing 767“ pažymėjo reguliarių užsakomųjų tolimųjų skrydžių pradžią Lietuvos oro uostų istorijoje
Nors ne vienam mūsų šalies keliautojui skrydžiai į tolimąsias šalis asocijuojasi su už Atlanto esančia ir svajonių šalimi vadinama Amerika, iš Vilniaus pradėjo skraidyti orlaivis, galintis įveikti kur kas daugiau kilometrų. Palyginimui, iki JAV rytinės pakrantės, Niujorko, tenka skristi 6950 km, iki Madagaskaro – 8452 km.
Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovo Aurimo Stikliūno teigimu, Vilniaus oro vartai suteiks visas operacines galimybes, skirtas aptarnauti šiems ilgųjų nuotolių skrydžiams.
„Labai džiaugiamės istoriniu įvykiu Vilniaus oro uoste. Tai puiki galimybė mūsų šalies keliautojams iš arti pažinti šią egzotinę šalį – Madagaskarą. Taip pat džiugu, kad didesnio tipo orlaiviai vis dažniau apsilanko mūsų sostinės oro vartuose“, – teigia A. Stikliūnas.
Anksčiau Vilniaus oro uostas yra aptarnavęs panašaus dydžio ar net didesnius orlaivius. Tai dažniausiai būdavo įvairūs tarptautiniai ar kariniai skrydžiai. Skraidydami didelio tipo orlaiviais, tokiais kaip „Boeing 747“ ar minimu „Boeing 767“ į Lietuvą atvyksta užsienio valstybių aukščiausios valdžios atstovai. Dukart per savaitę Vilniuje nusileidžia krovinius skraidinantis orlaivis „Airbus A330-200F“.
Teigiama, kad bene dažniausiai iš Vilniaus oro uosto kylantys „Airbus A320“ arba „Boeing 737“ talpina apie 180 keleivių, o į Madagaskarą išskridęs „Boeing 767“ talpina net 259 ekonominės klasės ir 8 verslo klasės vietas.
Skrydis į Madagaskarą organizuojamas kelionių organizatoriaus „ITAKA Lietuva“ bendradarbiaujant su italų oro bendrove „Blue Panorama Airlines“.
„ITAKA Lietuva“ poilsiautojus iš Vilniaus oro uosto skraidina nuo pernai metų. Nuo šio pavasario kelionių organizatorius pradeda rengti atostogų skrydžius ir iš Kauno. Kompanijos generalinis direktorius Dominikas Milowskis užsimezgusią partnerystę vertina labai pozityviai.
„Metus laiko gyvuojantis mūsų bendradarbiavimas plėtojasi sklandžiai. Turiu pastebėti Vilniaus oro vartų komandos įsigilinimą ir reikiamus pasiūlymus tiek kalbant apie skrydžių technines procedūras, tiek ir apie rinkodarinius veiksmus oro uoste“, – kalba D. Milowskis.
„ITAKA Lietuva“ vadovas pažymi, kad pirmasis tolimųjų reisų orlaivis, kurio keliautojai buvo išlydėti su sveikinimais ir staigmenomis, iš Vilniaus kilo pasiekęs 100 proc. vietų užpildymo rodiklį. Jo teigimu, siūlyti Lietuvos keliautojams atostogas tolimojoje Madagaskaro Bė saloje nuspręsta atsižvelgus į keletą aplinkybių.
„Turime kelionių didelio tipo orlaiviais organizavimo patirties skrendant iš Lenkijos oro uostų. Tai todėl nusprendėme pabandyti ir pasiūlyti tokius skrydžius Lietuvos keliautojams, juolab kad anksčiau tolimųjų reguliarių užsakomųjų tiesioginių skrydžių iš Vilniaus nebuvo rengta. Kita vertus, žinome, kad Lietuvos keliautojai vyksta atostogauti į egzotiškas šalis. Taigi, matome potencialą organizuoti tokias išskirtines išvykas“, – sako D. Milowskis.
Skrydis nuo Vilniaus iki Madagaskaro Bė salos užtrunka apie 11 valandų.
Apie Lietuvos oro uostus
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 14 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 86 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 27 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.
-
Lietuvos oro uostai apžvelgia 2019–uosius: rekordinis keleivių skaičius ir platus krypčių pasirinkimas
2020-02-04
Visuose trijuose Lietuvos oro uostuose praėjusiais metais daugėjo keleivių ir skrydžių skaičius, labiausiai augo Kauno ir Palangos oro uostai, o bendrai visame oro uostų tinkle buvo vykdomos net 92 unikalios kryptys. 2020 metus šalies oro uostai mato kaip tolesnio augimo ... -
Lietuvos oro uostų neaviacinių paslaugų pajamos išaugo beveik ketvirtadaliu
2020-02-02
Apžvelgdami praėjusį laikotarpį, Lietuvos oro uostai skaičiuoja praėjusių metų neaviacinių paslaugų pajamas, kurios augo net 24 proc. ir 2019 metais sudarė 18 mln. eurų (2018 metais buvo 14,5 mln. eurų). Neaviacinė veikla Lietuvos oro uostuose apima komercinių patalpų, pastatų ... -
Aviacinė 2020-ųjų vasara: Lietuvos oro uostai kviečia išbandyti naujas šiltojo sezono kryptis
2020-01-21
Nors vis dar esame apgaubti kalendorinės žiemos, pats laikas pasvajoti ir pasiplanuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai savo laiką rekomenduoja skirti kelionėms bei kviečia išbandyti naujas kryptis jau nuo šių metų kovo pabaigos. Skrydžių žemėlapyje daug ... -
Vilniaus oro uoste – didieji pokyčiai: rinksis, kas statys naują išvykimo terminalą
2020-01-11
Vilniaus oro uostas, priklausantis Lietuvos oro uostų tinklui, šiandien paskelbė viešąjį pirkimą ir pradeda ieškoti rangovo, kuriam bus patikėta statyti naująjį dviaukštį keleivių išvykimo terminalo modulį šiaurinėje oro uosto dalyje. Pastačius šį 14,4 tūkst. kv. metrų ... -
Vilniaus oro uostas metus palydėjo rekordu: 2019 metais sostinės oro uoste keliavo 5 mln. keleivių
2020-01-10
Paskutinę šių metų dieną keleivių skaičius Vilniaus oro uoste perkopė 5 milijonus. Tai didžiausias keleivių srautas oro uosto istorijoje, kurį pavyko aptarnauti per vienerius metus. „Keleivių srautas Vilniaus oro uoste viršijo visų praėjusių metų skaičius ir buvo didžiausias istorijoje. Labai džiaugiamės, ... -
Vilniaus oro uoste atidaryta daugiafunkcė stovėjimo aikštelė
2019-12-05
Didžiausiame šalyje – Vilniaus oro uoste – pradeda veikti moderni daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė. Joje įrengta beveik 1 000 naujų stovėjimo vietų, baigiamas įkurtas automobilių nuomos centras, veikia elektromobilių įkrovos aikštelės. „Automobilių stovėjimo ir laikymo galimybės Vilniaus oro uoste reikšmingai išplėstos, ... -
Vilniaus oro uoste – išmani pasienio kontrolė: paprasta, greita ir patogu
2019-11-26
Keliaujantiems į ne Šengeno zonos valstybes arba iš jų grįžtantiems, Lietuvos oro uostuose reikia pereiti pasienio kontrolę. Jau kurį laiką Vilniaus oro uoste tai vykdo ne tik pasienio kontrolės pareigūnai, bet ir įdiegta saugumo inovacija – automatiniai patikros vartai. Naudojantis ... -
Nuoseklus Lietuvos oro uostų augimas – stebimas visų finansinių rodiklių kilimas
2019-11-15
Lietuvos oro uostai ir toliau skaičiuoja augančius finansinius rodiklius. Apžvelgus pirmuosius 9 šių metų mėnesius suskaičiuota, jog lyginant su praėjusiais metais, bendros pajamos didėjo 13 proc. ir siekia beveik 37 mln. eurų. Lietuvos oro uostai pažymi, kad didėjo ir aviacinės – ... -
Žiemos sezono naujienos Lietuvos oro uostų padangėje: seniai pamėgtos ir naujos kryptys
2019-11-07
Šaltuoju metų laiku planuojantiems poilsines ar verslo keliones, Lietuvos oro uostai turi gerų naujienų – bendradarbiaujant su oro vežėjais pristatomos 6 naujos kryptys, atnaujinamas ir kai kurių populiariausių krypčių tvarkaraštis. Šiais metais per Lietuvos oro uostus jau skrido daugiau ... -
„Ryanair“ Vilniaus oro uoste pradeda tris naujus maršrutus: skrydžiai į Charkovą, Londono Sautendą ir Tel Avivą
2019-11-07
„Ryanair“ pradėjo žiemos sezono skrydžius Vilniaus oro uoste. Nuo spalio pabaigos iš sostinės oro vartų skrydžiai prasideda trimis naujais maršrutais: į Charkovą, Londono Sautendą ir Tel Avivą. Pirmieji keleiviai iš Lietuvos sostinės į Charkovą išlydėti jau šįryt. Vilniaus oro ...